INFORMACJA
Nad przedstawionym przez Wójta raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać głos również mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącej Rady pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącą Rady zgłoszenia.
W załączniku poniżej wzór zgłoszenia.
POSTANOWIENIE NR VIII/2019
PRZEWODNICZĄCEGO RADY GMINY NIEGOWA
z dnia 18 czerwca 2019 roku
w sprawie zwołania IX sesji Rady Gminy Niegowa
(w kadencji 2018 – 2023 )
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 roku, poz. 506 z późn. zm.) oraz § 14 ust. 1, § 15 ust. 3 Statutu Gminy Niegowa (uchwała Nr III/15/2018 Rady Gminy Niegowa z dnia 28 grudnia 2018 roku w sprawie Statutu Gminy Niegowa)
p o s t a n a w i a m
I. z w o ł a ć w dniu 26 czerwca 2019 roku (środa) o godz. 12.00 IX sesję Rady Gminy Niegowa w kadencji 2018 – 2023 w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Niegowie z następującym porządkiem obrad:
1. Otwarcie IX sesji Rady Gminy Niegowa i stwierdzenie prawomocności obrad;
2. Ustalenie porządku obrad;
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej VIII sesji Rady Gminy Niegowa;
4. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków;
5. Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Gminy;
6. Interpelacje i wnioski Radnych;
7. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Niegowa z organizacjami pozarządowymi w 2018 roku;
8. Sprawozdanie z działalności Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Niegowie za 2018 rok;
9. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Niegowie za 2018 rok;
10. Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Niegowie;
11. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników na kadencję 2020-2023;
12. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i sposobu jej składania przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Niegowa oraz właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jedynie przez część roku oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
13. Rozpatrzenie raportu o stanie gminy Niegowa za 2018 rok:
1) debata nad raportem;
a) głosy radnych;
b) głosy mieszkańców;
2) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Niegowa wotum zaufania;
14. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji budżetu gminy Niegowa za 2018 rok:
1) przedstawienie opinii i wniosku Komisji Rewizyjnej;
2) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2018 rok;
3) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej;
4) przedstawienie uwag i wniosków stałych Komisji Rady Gminy;
5) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2018 rok;
6) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Niegowa absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2018 rok;
15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2019;
16. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i wnioski Radnych;
17. Sprawy różne;
18. Zamknięcie obrad IX sesji Rady Gminy Niegowa.
II. Ustalić następujący tryb przygotowania i przesłania materiałów sesyjnych: Wójt Gminy zleci opracowanie materiałów informacyjnych wraz z odpowiednimi projektami uchwał do tematyki zawartej od pkt 7 do pkt 15. Materiały powyższe zostaną przekazane w ustalonym terminie.
III. O sesji powiadomić mieszkańców Gminy poprzez rozplakatowanie w poszczególnych sołectwach odpowiednich ogłoszeń i opublikowanie Postanowienia na stronie internetowej Urzędu Gminy Niegowa: www.niegowa.bip.net.pl.
IV. Wykonanie Postanowienia powierzam Wójtowi Gminy Niegowa.
PRZEWODNICZĄCA
Rady Gminy Niegowa
/-/ Zofia Kasznia
Informacja
dotycząca dostępności do posiedzeń oraz rejestracji i publikacji dźwięku i obrazu z przebiegu sesji oraz ochrona danych osób uczestniczących w sesji.
W celu realizacji zasady jawności, obrady sesji Rady Gminy Niegowa są rejestrowane i transmitowane w Internecie. Rejestracja dotyczy dźwięku i obrazu, tym samym zbierane są dane o wizerunku osób biorących udział w obradach sesji oraz treści wypowiedzi. Osoby, które chcą obserwować sesję na żywo na sali obrad powinny wiedzieć, że:
- administratorem danych osobowych jest Urząd Gminy Niegowa; w sprawach ochrony danych można się kontaktować pisemnie (na adres Urzędu) lub korespondencją e-mail bwrobel@niegowa.pl z inspektorem ochrony danych,
- zarejestrowany obraz i dźwięk z przebiegu sesji stanowi informację publiczną i jest powszechnie dostępny, w tym w Biuletynie Informacji Publicznej,
- podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
- dane są dostępne bezterminowo, a okres udostępnienia może ulec zmianie tylko gdy przepisy prawa wprowadzą zmianę w tym zakresie,
- każda osoba, której dane dotyczą, może zwrócić się z żądaniem dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania (poprawiania) lub ograniczenia przetwarzania, przy czym podstawą ograniczenie jawności obrad sesji może być tylko przepis rangi ustawowej, stąd osoba korzystająca z uprawnienia czynnego udziału w obradach sesji nie może skutecznie domagać się ograniczenia rejestracji przebiegu obrad na czas zabierania przez nią głosu,
- każdy ma prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych niezgodne z przepisami prawa do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- zarejestrowany obraz i dźwięk nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji , w tym profilowania.
Dodatkowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Urząd są dostępne w BIP w zakładce ochrona danych osobowych.
Zgodnie z art. 61 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne. Prawo to obejmuje dostęp do dokumentów oraz wstęp na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów, z możliwością rejestracji dźwięku lub obrazu. Ustawa o samorządzie gminnym, w art. 11b, przesądza, że działalność organów gminy jest jawna, a sposób realizacji tej zasady wynika ze statutów.
Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z wymaganiami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L 2016 Nr 119, str.1). Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1764 z późn. zm.), art. 18 i 19.