POSTANOWIENIE NR III/2019
 PRZEWODNICZĄCEGO RADY GMINY NIEGOWA
z dnia 21 stycznia 2019 roku


w sprawie zwołania IV sesji Rady Gminy Niegowa
(w kadencji 2018 – 2023)

 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 roku, poz. 994 z późn. zm.) oraz § 4 pkt 1 Regulaminu Rady Gminy Niegowa (uchwała Nr 227/XXIII/2009 Rady Gminy Niegowa z dnia 04 września 2009 roku w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Niegowa)

 

p o s t a n a w i a m

 

I. z w o ł a ć w dniu 30 stycznia 2019 roku (środa) o godz. 12.00 IV sesję Rady Gminy Niegowa w kadencji 2018 – 2023 w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Niegowie z następującym porządkiem obrad:

1.    Otwarcie IV sesji Rady Gminy Niegowa i stwierdzenie prawomocności obrad;

2.    Ustalenie porządku obrad;

3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej III sesji Rady Gminy Niegowa;

4.    Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków;

5.    Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Gminy;

6.    Interpelacje i wnioski Radnych;

7.    Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego za rok 2018 w szkołach prowadzonych przez Gminę Niegowa;

8.    Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji;

9.    Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Gminy Niegowa na 2019 rok;

10. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy oraz planu kontroli Komisji Rewizyjnej na 2019 rok;

11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr 188/XXV/2017 z dnia 30 stycznia 2017 roku w sprawie powołania Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Niegowie;

12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego usytuowanego w Niegowie, przy ul. Sobieskiego 1, z dotychczasowym najemcą, na czas oznaczony do 5 lat;

13. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów Sołtysów i Rad Sołeckich na terenie Gminy Niegowa na kadencję 2019-2023;

14. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i wnioski Radnych;

15. Sprawy różne;

16. Zamknięcie obrad IV sesji Rady Gminy Niegowa.

 

II. Ustalić następujący tryb przygotowania i przesłania materiałów sesyjnych: Wójt Gminy zleci opracowanie materiałów informacyjnych wraz z odpowiednimi projektami uchwał do tematyki zawartej od pkt 7 do pkt 13. Materiały powyższe zostaną przekazane w ustalonym terminie.

III. O sesji powiadomić mieszkańców Gminy poprzez rozplakatowanie w poszczególnych sołectwach odpowiednich ogłoszeń i opublikowanie Postanowienia na stronie internetowej Urzędu Gminy Niegowa: www.niegowa.bip.net.pl.

IV. Wykonanie Postanowienia powierzam Wójtowi Gminy Niegowa.

 

PRZEWODNICZĄCA

Rady Gminy Niegowa

 

/-/ Zofia Kasznia

 

Informacja

dotycząca dostępności do posiedzeń oraz rejestracji i publikacji dźwięku i obrazu z przebiegu sesji oraz ochrona danych osób uczestniczących w sesji.


W celu realizacji zasady jawności, obrady sesji Rady Gminy Niegowa są rejestrowane i transmitowane w Internecie. Rejestracja dotyczy dźwięku i obrazu, tym samym zbierane są dane o wizerunku osób biorących udział w obradach sesji oraz treści wypowiedzi. Osoby, które chcą obserwować sesję na żywo na sali obrad powinny wiedzieć, że:

-      administratorem danych osobowych jest Urząd Gminy Niegowa; w sprawach ochrony danych można się kontaktować pisemnie (na adres Urzędu) lub korespondencją e-mail bwrobel@niegowa.pl z inspektorem ochrony danych,

-      zarejestrowany obraz i dźwięk z przebiegu sesji stanowi informację publiczną i jest powszechnie dostępny, w tym w Biuletynie Informacji Publicznej,

-      podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze

-      dane są dostępne bezterminowo, a okres udostępnienia może ulec zmianie tylko gdy przepisy prawa wprowadzą zmianę w tym zakresie,

-      każda osoba, której dane dotyczą, może zwrócić się z żądaniem dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania (poprawiania) lub ograniczenia przetwarzania, przy czym podstawą ograniczenie jawności obrad sesji może być tylko przepis rangi ustawowej, stąd osoba korzystająca z uprawnienia czynnego udziału w obradach sesji nie może skutecznie domagać się ograniczenia rejestracji przebiegu obrad na czas zabierania przez nią głosu,

-      każdy ma prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych niezgodne z przepisami prawa do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

-      zarejestrowany obraz i dźwięk nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji , w tym profilowania.

 

Dodatkowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Urząd

są dostępne w BIP w zakładce ochrona danych osobowych.


Zgodnie z art. 61 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne. Prawo to obejmuje dostęp do dokumentów oraz wstęp na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów, z możliwością rejestracji dźwięku lub obrazu. Ustawa o samorządzie gminnym, w art. 11b, przesądza, że działalność organów gminy jest jawna, a sposób realizacji tej zasady wynika ze statutów.


Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z wymaganiami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L 2016 Nr 119, str.1).

Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1764 z późn. zm.), art. 18 i 19.